نمونه سوالات تعمیر اتومبیل سواری بنزینی درجه ۲

نمونه سوالات تعمیر اتومبیل سواری بنزینی درجه ۲

نمونه سوالات تعمیر اتومبیل سواری بنزینی درجه ۲

نمونه سوالات تعمیر اتومبیل سواری بنزینی درجه ۲

دانلود نمونه سوالات تعمیر اتومبیل سواری بنزینی درجه ۱ یک

sdkfkfff sdkfkfff | چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۰۱ ب.ظ

دانلود نمونه سوالات تعمیر اتومبیل سواری بنزینی درجه ۱ یک


چند مورد از نمونه سوالات تعمیرکار اتومبیل سواری بنزینی درجه ۱

✅تفاوت ساعت اندازه گیری با میکرومتر در چیست؟
الف) میکرومتر وسیله ی اندازه گیری است ولی ساعت اندازه گیری وسیله های برای به دست آوردن اختلاف اندازه است.
ب) میکرومتر وسیله های برای اندازه گیری داخل و خـارج و عمـا اسـت ولـی سـاعت انـدازه گیری بـرای
اندازه گیری داخلی به کار میرود.
ج) ساعت اندازه گیری دقیقتر از میکرومتر است .
د )میکرومتر دقیقتر از ساعت اندازه گیری است

✅کدامیک از موارد زیر از واحدهای آچار مدرج (تور کمتر) میباشد؟
الف) کیلوگرم متر ب) نیوتن متر
ج) پوند فوت د) تمام گزینه ها صحیح است

✅برای اندازه گیری قطر میللنگ از کدام ابزار زیر بهتر است که استفاده شود؟
الف) پرگار ب) کولیس ج) میکرومتر د) خط کش مویی


جهت دانلود سوالات اینجا کلیک کنید



پورتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورwwwportaltvtocomsubdomainsub_domaindetail_azad111, تعمیر کار خودروهای سبک, 1 1 0 43- 8 , تعمیرکار اتومبیل های سواری  بنزینی درجه 1, 3 1 3 43- 8 3, تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی درجه  *, 3   3 43- 8 4, تعمیرکار برق خودروهای سواری درجه 1 *,  1 4 55- 8 5, تعمیرکار  برق خودرو درجه  *, 3  4 55- 8 6, تعمیرکار سیسمتهای تعلیق خودروهای سبک ( جلوبندی فصل هفتم : مجموعه سؤالات جلوبندی و جعبهفرمان(معمولی و هیدرولیک) 169
فصل هفتم
مجموعه سؤالات جلوبندی و جعبهفرمان (معمولی و هیدرولیک)
1ـ وظیفهی قفل فرمان چیست؟
الف) تبدیل حرکت دورانی به رفت و برگشتی
ب) تبدیل دور به گشتاور
ج) انتقال حرکت مارپیچ فرمان به بازوی کارگر
د) انتقال ساچمههای مارپیچ به مکان اول خود
2ـ علت گیج شدن فرمان ماشین چیست؟
الف) خراب شدن جلو بندی ب) صدمه دیدن اکسل جلو
ج) خلاصی بیش از حد مجموعه فرمان د) همه موارد
3ـ علت زدن فرمان در سرعت مشخص چیست؟
الف) بالانس نبودن چرخ ها و عدم وجود زاویه کستر
ب) خرابی سیبک ها و عدم بالانس چرخها
ج) بالانس نبودن چرخ ها و عدم وجود زاویه کینگ پین
د) خرابی سیبکها و عدم وجود زاویه کستر
4ـ در صورت کم شدن فشار روغن پمپ فرمان در فرمانهای هیدرولیک........
الف) فرمان نرم میشود و هنگام پیچیدن صدا میدهد.
ب) فرمان نرم میشود و به یک طرف سخت میپیچد.
ج) فرمان سفت میشود.
د) تغییر فشار روغن پمپ تأثیری در نرمی و سفت شدن آن ندارد.
5ـ چه موقع مکانیزم هیدرولیکی سیستم فرمان پر قدرت موثر واقع میشود؟
الف) اگر نیروی چرخاندن غربیلک فرمان از  10نیوتن تجاوز کند.
ب) اگر زاویه انحراف چرخ داخلی از  10درجه تجاوز کند. 170مجموعه سؤالات اتومکانیک درجهی یک
ج) فورا به محض چرخاندن غربیلک فرمان.
د) اگر غربیلک فرمان حدود  1/4دور چرخانده شود.
6ـ نرم شدن فرمان در جعبه فرمانهای هیدرولیک به چه دلیل است؟
الف) خرابی سوپاپ چند راهه ب) خرابی پمپ هیدرولیک فرمان
ج) خرابی جعبه فرمان د) خرابی سوپاپ تنظیم فشار
7ـ در صورت زیاد بودن زاویه تواین چه عیبی در اتومبیل به وجود میآید؟
الف) اتومبیل به یک سمت منحرف میشود. ب) اتومبیل در روی جاده تعادل ندارد.
ج) عمل فرمان دادن سخت میشود. د) لاستیک پله می کند.
8ـ به چه علت از زاویه تواین استفاده میشود؟
الف) بهعلت فرمان دادن راحتتر ب) بهعلت ایجاد تعادل بهتر اتومبیل بر روی جاده
ج) بهعلت وجود زاویه کمبر د) بهعلت وجود زاویه کستر
9ـ علت کوبیدن چرخ کدام است؟
الف) پر باد بودن ب) عدم بالانس استاتیکی
ج) کم باد بودن د) عدم بالانس مکانیکی
10ـ در هنگام دور زدن کدامیک از زوایای چرخ باعث برگشتن فرمـان بـه لالـت اول خـود
میشود؟
الف) زاویهی کستر و تواین ب) زاویهی کستر مثبت و زاویه کینگ پین
ج) زاویهی کمبر منفی و تواین د) زاویهی تواین و تواوت
11ـ تعریف زاویهی کلی چیست؟
الف) مجموع زوایای تواین و تواوت را زاویه کلی گویند.
ب) مجموع زوایای کمبر و کستر را زاویه کلی گویند.
ج) مجموع زوایای انحراف سگدست و زاویه کمبر را زاویه کلی گویند.
د) مجموع زوایای انحراف محورسگدست وتواین را زاویه کلی گویند.فصل هفتم : مجموعه سؤالات جلوبندی و جعبهفرمان(معمولی و هیدرولیک) 171
12ـ در چرخهای جلوی اتومبیل کدام قسمت باعث پیچیـدن بـی تـر چـرخ داخـل پـی
میشود؟
الف) سگدست ب) ذوزنقه فرمان ج) سیبکها د) اکسل
13ـ به انحراف محور چرخ نسبت به خط قائم( به سمت جلو یا عقب خودرو) اصطلالاً :
الف) زاویه تواین گفته میشود. ب) زاویه کستر گفته میشود.
ج) زاویه کینگ پین گفته میشود. د) زاویه کمبر گفته میشود.
14ـ زیاد بودن زاویه تواین باعث سای  کدام قسمت لاستیک میشود؟
الف) قسمت داخلی لاستیک ب) قسمت خارجی لاستیک
ج) قسمت وسط لاستیک د) سایش دو سمت لاستیک
15ـ وظیفهی کمک فنر در سیستم تعلیق چیست؟
الف) قدرت ضربهگیری فنرها را افزایش میدهد.
ب) از شکستن فنرها جلوگیری میکند.
ج) از کوبیدن چرخها به سطح جاده به هنگام باز شدن فنرها جلوگیری میکند.
د) موارد الف و ج صحیح است.
16ـ ویژگی سپر ایمنی برای یک خودرو کدام است؟
الف) خاصیت جذب ضربه را داشته باشد.
ب) از ناودانی سخت ساخته شود و تکیهگاه محکم داشته باشد.
ج) در مقابل ضربه مقاوم و سخت باشد.
د) کوچکترین تغییر شکل و جابهجایی را داشته باشد.
17ـ جعبه فرمان پیکان از کدام نوع میباشد؟
الف) حلزونی تاج خروسی ب) شانه ای یا کشویی
ج) مارپیچ ساچمهای د) مخروطی ساده
18ـ با کشیده شدن خودرو به یک طرف در صورت سالم بودن ترمز کدام زاویه فرمـان بایـد
تنظیم گردد؟ 172مجموعه سؤالات اتومکانیک درجهی یک
الف) زاویه تواین ب) زاویه کمبر
ج) زاویه کستر د) زاویه تواوت در گردش
19ـ چنانچه سائیدگی لاستیک جلو در نالیه لبه داخلی باشد علامت.........
تعمیر کار اتومبیل های سواری بنزینی (درجه یک):بر اساس استاندارد https:wwwfadakbookirتعمیر کار اتومبیل های سواری بنزینی (درجه یک):بر اساس استاندارد بین المللی  مهارت و فناوری وضعیت موجودی منتشر شده مقایسه شود 11 رای ناشر موسسه فرهنگی  هنری دیباگران تهران


پورتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورwwwportaltvtocomsubdomainsub_domaindetail_azad66, تعمیر کار سیستم تعلیق، فرمان و ترمز زانتیا, 111خ443-8 7, تعمیر کار  خودروهای سبک, 1 1 0 43- 8 8, تعمیر موتورسیکلت درجه 1 *,  1 4 43- 8 9,  تعمیر موتورسیکلت درجه  *, 4  4 43- 8 10, تعمیرکار اتومبیل گاز سوز درجه   *,   94 43- 8 11, تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی درجه 1, 3 1 3 43- 8
پورتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورwwwportaltvtocomsubdomainsub_domaindetail_azad5111, تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی درجه  *, 3  3 43- 8 , تعمیرکار برق  خودرو درجه  *, 3  4 55- 8 3, الکترونیک کار صنعتی *, 5 1 53 5- 8 4,  برقکار ساختمان درجه  *, 4  8 55- 8 5, برقکار صنعتی درجه  (کار و دانش), 4   15 55- 8 6, تعمیرکار ماشین های الکتریکی درجه  *, 4  47 53- 8 7, مونتاژ کار و  


تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی درجه  - مهارتytiirindexphpexploreclass117-یک خودرو از چند بخش اصلی تشکیل شده است که یکی از   تعمیرکار اتومبیل های  سواری بنزینی درجه  کد دیپلم آموزش و پرورش:919-6114  تعمیرکار اتومبیل های  سواری درجه  کسی است که پس از طی دوره آموزشی بتواند از عهده فلز کاری عمومی،مولد  قدرت،سیستم جرقه،سیستم سوخت رسانی انژکتوری با انتقال قدرت و سیستم ترمز
سؤالات امتحانی تعمیراتومبیل سواری بنزینی درجه - نیاز خودروniazcarirpost1 مارس 016  شـــــــــرح ســــــــــؤالات ۱ یک فوت برابر چند اینچ است؟ ۱ ) ۳ ۲ ) ۱۲ ۳ )۲۵ ۴ )۳۶ ۲  برجستگی آج های روی سوهان چه نام دارد؟ ۱ ) دندانه ۲ )رزوه ۳ )آج ۴ ) گوه ۳ دقت کولیسی  که ۱۹ میلی متر از خط کش اصلی را به ۲۰ قسمت مساوی در روی ورنیه تقسیم شده کدام  است؟ ۱ ) ۱۰ ۲ ) ۲۰۰ ۳ )۰۵۰ ۴ ) ۰۲۰ ۴ هدف از شابر زنی در صنعت چیست؟


88 تعمیر کار اتومبیلهای سواری بنزینی درجه 1XLS10, 8, تعمیر موتورسیکلت درجه , 4  4 43- 8, پایان دوره راهنمایی, 71, 169, -, -,  40, 1 1 88, ندارد 11, 9, تعمیرکار اتومبیل گاز سوز درجه ,   94 43- 8, پایان  دوره راهنمایی, 61, 179, -, -, 40, 1 1 88, ندارد 1, 10, تعمیر کار خودروهای سبک(ماهر):  13, 11, تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی درجه 1, 3 1 3 43- 8, دیپلم, 14, 586  
تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی درجه 1 - مهارتytiirindexphpexploreclass119-tamikkar-darage1یک خودرو از چند بخش اصلی تشکیل شده است که یکی از   طول دوره آموزشی:800  ساعت (14 نظری – 586 عملی) پیش نیاز : دارد (تعمیرکار اتومبیل های سواری درجه )   در این استاندارد علاوه بر توانایی های تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی درجه  این توانایی باید ایجاد شود که کارآموز متون فنی و اینترنتی و تکنولوژی را کسب  کرده و


کتابفروشی فردا - تعمیرکار اتومبیلهای سواری بنزینی درجه 1 - خرید wwwfardabookcomشامل: اندازه گیری و اندازه گذاریها; قطعات الکترونیکی; تعمیر و عیب یابی موتورهای  بنزینی; دستگاه عیب یاب خودروهای انکتوری SDI 5000; سیستم جرقه - ترمز -  انتقالات قدرت و  دسترسی: ناموجود 1٬900تومان ایمیل به یک دوست · نام نویسی  برای دریافت اطلاع هنگامی که این محصول به موجودی برگشت · افزودن به لیست دلخواه  توصیف
تعمیرات خودرو و ماشین آلات - فروشگاه کتاب دیباگرانdibagranpakhshirindexphp?route=productcategory&path=11تعمیر کار اتومبیل های سواری بنزینی (درجه یک) مولف: داریوش فریدونی  برزآبادیفهرست مطالبفصل اول: ایمنی و بهداشت در محیط کارفصل دوم: ابزارهای اندازه  گیریفصل سوم: موتورهای دیزلیفصل چهارم: اینترنتفصل پ 456,000ریال 570,000 ریال افزودن به سبد خرید


اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻣﻬﺎرت و آﻣﻮزﺷﻲ اﺗﻮﻣﻜﺎﻧﻴﻚ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی درﺳﻲPDF1 مارس 009  ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺷﻐﻞ : ﺗﻌﻤﻴﺮﻛﺎر اﺗﻮﻣﺒﻴﻠﻬﺎی ﺳﻮاری ﺑﻨﺰﻳﻨﻲ درﺟﻪ  ﻛﺴﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﺲ از ﻃﻲ دوره  آﻣﻮزﺷﻲ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﺘﻮاﻧﺪ از ﻋﻬﺪه ﻓﻠﺰﻛﺎری ﻋﻤﻮﻣﻲ ، ﺳﺮوﻳﺲ ﺧﻮدرو، ﭘﻴﺎده و ﺳﻮارﻛﺮدن ، ﻋﻴﺐ ﻳﺎﺑﻲ و رﻓﻊ  ﻋﻴﺐ ﻣﻮﺗﻮر، ﺳﻴﺴﺘﻢ اﻧﺘﻘﺎل ﻗﺪرت ﻣﻌﻤﻮﻟﻲ و اﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﺑﺎ ﻓﺮﻣﺎن ﮔﺎورﻧﺮی، ﺳﻮﺧﺖ رﺳﺎﻧﻲ ﻛﺎرﺑﺮاﺗﻮری و  اﻧﮋﻛﺘﻮری، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺟﺮﻗﻪ ﻣﻌﻤﻮﻟﻲ و اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺮﻣﺰ، ﻓﺮﻣﺎن و ﺗﻌﻠﻴﻖ ﺧﻮدروﻫﺎی ﺳﻮاری ﺑﻨﺰﻳﻨﻲ
ﻓﻬﺮﺳﺖ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی آﻣﻮزش ﻣﻬﺎرت و ﻓﻨﺎوریPDF8 ژانویه 014  ﺑﻄﻮرﻳﻜﻪ اﻣﻜﺎن رﻫﮕﻴﺮی و دﺳﺘﺮﺳﻲ ﺑﻪ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﻫﻤﮕﻦ و از ﻳﻚ ﺧﺎﻧﻮاده اﻣﻜﺎن ﭘﺬﻳﺮ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﺟﻠﺪ دوم ﺷﺎﻣﻞ  ﻓﻬﺮﺳﺖ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی آﻣﻮزش ﺗﻜﻤﻴﻠﻲ ﺑﻴﻦ  ﺗﻌﻤﻴﺮ ﻣﻮﺗﻮر و ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ اﺗﻮﻣﺒﻴﻠﻬﺎی ﺳﻮاری ﺑﻨﺰﻳﻨﻲ 83343 -8 ﻳﭘﺎ ﺎن دوره راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ 76 39 0 0 315 1188 ﻧﺪارد ﺑﺨﺸﻲ از اﺳﺘﺎﻧﺪارد 4 ﺗﻌﻤﻴﺮﻛﺎر اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ  ﻫﺎی ﺳﻮاری ﺑﻨﺰﻳﻨﻲ درﺟﻪ 1 3 1 3 43- 8 دﻳﭙﻠﻢ 14 586 0 0 800


تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی درجه یک (افزایش مهارت های شغلی mehreganbookir14635-تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی درجه یک (افزایش مهارت های شغلی IJS) - با DVD   سیستم های گاز سوز (دوگانه سوز) - مبانی مولتی پلکس و فناوری تقویت توان ،  طراحی موتور و طراحی خودرو این کتاب قابل استفاده برای : اساتید ،مربیان ، مدرسان  فنی و حرفه ای و هنرستان ، دانشجویان مکانیک ، تعمیر کاران خودرو ، کار آموزان فنی و  حرفه
ﺟﺰوه ﮐﺎرﮔﺎه اﺗﻮﻣﮑﺎﻧﯿﮏPDFﺗﻌﻤﯿﺮ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ دوﺧﺘﻦ ( در ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎی ﺳﻨﮕﯿﻦ ﻗﺪﯾﻤﯽ ) v ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﺟﻮش دادن ( در ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎی ﺳﻨﮕﯿﻦ ) v اﮔﺮ  ﺗﺮک ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻮﯾﯽ و رﯾﺰ ﺑﺎﺷﺪ ( واﻧﺪرﺳﯿﻞ ) - ﺗﺎب دﯾﺪه ﮔﯽ : ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺎز و ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪن ﻏﻠﻂ ﺳﺮﺳﯿﻠﻨﺪر  ٢۵  ﺟﺰوه ﮐﺎرﮔﺎه اﺗﻮﻣﮑﺎﻧﯿﮏ -3 ﭼﻮن زاوﯾﻪ ﺑﺎداﻣﮑﻬﺎ ﺣﺪودا 90 درﺟﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺗﻔﺎوت دارﻧﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺎداﻣﮏ ﺳﻮﭘﺎپ دود  90 درﺟﻪ از ﺳﻮﭘﺎپ ﻫﻮا ﺟﻠﻮﺗﺮ اﺳﺖ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﮔﺮدش ﺑﺎداﻣﮑﻬﺎ در اﺗﻮﻣﺒﯿﻠﻬﺎی ﻣﯿﻞ ﺳﻮﭘﺎپ ر و،


4 اشتباه رانندگی در ایران! - سایت خبری تحلیلی تابناک|اخبار ایران 418 ا کتبر 017  چندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک  اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از  18- خاموش  نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی: این کار برای ماشینهای گازوییلی است نه  بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکندد تا فن خودرو خاموش شود سپس
حرفه های کارگاه های مرکز آموزش فنی وحرفه ای برادران بیرجندbirjandtvtoir49-1, انجام سرویس و نگهداری خودرو, 69, 3, تعمیر ماشین حساب, 548 , تعمیرکار  اتومبیل سواری بنزینی درجه  و 1, 70800, 4, کنترلرمدارهای هیدرولیک, 60  درجه   640 6, نصب و راه اندازی یک واحد سردخانه فریونی, 50, 8, جوشکار سازه های فولادی  با فرآیند SMAW, 496 7, لوله کش و نصاب دستگاه های حرارتی درجه , 496, 9, لوله  کش

الف) کمبود باد لاستیک است. ب) زیاد بودن باد لاستیک است.
ج) بالانس نبودن لاستیک است. د) تنظیم نبودن زاویه کمبر است.
20ـ وظیفه فنر و کمک فنر در سیستم تعلیق اتومبیل کدام است؟
الف) در دست اندازها فنر به راحتی جمع شده و به سختی باز میشود.
ب) در دست اندازها کمک فنر به سختی جمع شده و به راحتی باز میشود.
ج) در دست اندازها فنر و کمک فنر همانند یکدیگر عمل میکنند.
د) در دست اندازها فنر و کمک فنر مخالف یکدیگر عمل نموده و از ارتعاش اتومبیلل سلریعاج جللوگیری
میکنند.
21ـ جهت کم کردن خلاصی غربیلک فرمان باید؟
الف) به واشر جلوی فرمان اضافه گردد.
ب) از واشر زیر درب جعبه فرمان کاسته شود .
ج) به واشر زیر درب جعبه فرمان اضافه گردد.
د) از واشر جلوی غلاف فرمان باید کاسته شود .
22ـ وظیفه سوپاپ کنترل فشار در مجموعه فرمان هیدرولیک چیست ؟
الف) کاهش فشار پمپ در دور بالا ب) تثبیت فرمان در دور پایین
ج) کمک به کنترل بهتر خودرو در دور پایین د) گزینه الف و ج صحیح است .
23ـ گیج بودن فرمان به علت :
الف) لقی در سیبکها و جعبه فرمان ایجاد میگردد.
ب) کمبود فشار باد لاستیکها ایجاد میگردد.
ج) تنظیم نبودن زوایای چرخ ایجاد میگردد.
د) کلیه موارد فوق صحیح است.فصل هفتم : مجموعه سؤالات جلوبندی و جعبهفرمان(معمولی و هیدرولیک) 173
24ـ اگر در چرخهای جلوی اتومبیل، فاصلهی جلو چرخها کمتر از عقب آن هـا باشـد دارای
زاویه......... است؟
الف) تواین ب) کمبر ج) کستر د) تواوت
25ـ اگر چرخهای جلو بالانس نباشند، چه مشکلی در اتومبیل ایجاد میشود؟
الف) هنگام برخورد لاستیک با مانع ، شروع به لرزش میکند.
ب) فرمان حالت گیجی دارد و به چپ و راست کشیده میشود.
ج) باعث صدا کردن لاستیک در سر پیچ میشود.
د) با افزایش سرعت فرمان شروع به زدن میکند.
26ـ علت کشیدن فرمان اتومبیل به یک سمت در کدام گزینه بیان شده است؟
الف) کمبود فشار باد تایر در یک چرخ ب) خرابی سیبکهای فرمان
ج) خرابی کمک فنرهای جلو د) خلاصی زیاد فرمان
27ـ وظیفهی کمک فنر در سیستم تعلیق چیست؟
الف) نوسانات فنر را میگیرد و درموقع جمع شدن ضعیف و در موقع باز شدن قویتر عمل میکند.
ب) نوسانات فنر را میگیرد و درموقع جمع شدن قوی و در موقع باز شدن ضعیفتر عمل میکند.
ج) از شکستن فنر جلوگیری میکند و در موقع باز و بسته شدن یکنواخت عمل میکند.
د) کمک فنر قدرت را افزایش داده و در هر دو حالت قوی عمل میکند.
28ـ در صورتی که خودرو در هنگام لرکت به سمت راست کشیده شود؟
الف) زاویهی کمبر آن چرخ کمتر از حد مجاز است.
ب) زاویهی کمبر آن چرخ بیشتر از حد مجاز است.
ج) زاویهی کمبر آن چرخ مثبت است.
د) زاویهی کمبر آن چرخ منفی است.
29ـ هنگام دور زدن و لرکت در سر پی ها ، کدام زاویه باعـث برگشـتن فرمـان بـهلالـت
مستقیم میگردد؟ 174مجموعه سؤالات اتومکانیک درجهی یک
الف) زاویهی کمبر ب) زاویهی تواوت ج) زاویهی تواین د) زاویهی کینگ پین
30ـ هرگاه لبههای تایرسای  گنکره داشته باشد نشانه........ و....... است؟
الف)کمباد بودن و عدم تنظیم کستر
ب) نامناسب حرکت کردن و عدم تنظیم بیش از یک زوایه
ج) میزان نبودن زاویه کمبر - حالت تو اوت
د) زیاد بودن باد لاستیک - عدم تنظیم کمبر
31ـ چرا شاسی در عقب کمی برآمدهتر است؟
الف) ایجاد فضا برای فنرها ب) ایجاد فضا برای چرخ جلو
ب) ایجاد فضا برای چرخ عقب د) فرمانگیری بهتر
32ـ در صورتی که خلاصی گردش فرمان بی  از لد مجاز باشد علت آن میتواند:
الف) ساییدگی مارپیچ و ساچمه ب) ساییدگی سیبکها
ج) بالانس نبودن تایر د) الف و ب صحیح است.
33ـ جهت تنظیم خلاصی طولی و پی  بار بلبرینگهای سر و ته مارپی  :
الف) پیچهای درپوش را کاملاج بسته و سپس یک چهارم دور شل میکنیم.
ب) پیچ های غلاف را کاملاج بسته و سپس یک چهارم دور شل میکنیم و در حلین سلفت کلردن میلل
فرمان را میگردانیم.
ج) پیچهای غلاف را به آرامی سفت کرده و در این حین میل فرمان را میگردانیم در صورت سفتشدن
فرمان واشر اضافه میکنیم.
د) پیچهای درپوش را به کف رسانده فیلر میگیریم به اندازه خلاصی ملابین در پلوش و پینیلون واشلر
اضافه میکنیم.
34ـ کار میل موجگیر :
الف) جلو گیری از لرزش فلکه فرمان در سر پیچ است.
ب) انتقال نیروی طولی به شاسی در زمان ترمز و شتاب خودرو میباشد.فصل هفتم : مجموعه سؤالات جلوبندی و جعبهفرمان(معمولی و هیدرولیک) 175
ج) انتقال نیروهای طولی به شاسی در سر پیچ است.
د) انتقال نیروی عرضی به شاسی در سر پیچ است.
35ـ زاویهی تواین.............
الف) سرجمعی چرخها
ب) سربازی چرخها
ج) کج بودن محور سگ دست نسبت به سطح عمود بر جاده
د) زاویهی مارپیچ جعبه فرمان
36ـ در ماشینهای مجهز به فرمان هیدرولیک در لرکت مستقیم :
الف) فشار روغن در طرف چپ بیشتر از طرف راست است.
ب) فشار دو طرف پیستون فرمان یکسان است.
ج) فشار روغن در طرف راست بیشتر از طرف چپ است
د) فشار روغن از دو طرف پیستون قطع میشود.
37ـ در شکل مقابل به وسیله پی  تنظیم کدام زاویه از چرخ تنظیم میگردد؟
الف) کمبر
ب) کستر
ج) تواین و تواوت
د) کلی
38ـ وظیفه سنسور فشار در فرمان هیدرولیک کدام است؟
الف) افزایش دور خودرو در هنگام دور زدن کامل
ب) افزایش فشار روغن برای راحت تر چرخیدن فرمان
ج) کاهش دور خودرو در هنگام دور زدن
د) الف و ب صحیح است. 176مجموعه سؤالات اتومکانیک درجهی یک
39ـ در فرمانهایی که اکرومان نیستند (پیکان) ، در هنگـام دور زدن ، زاویـهی گـردش در
چرخ داخل پی  ...... است.
الف) بیشتر ب) کمتر
ج) با چرخ خارج یکسان د) با چرخ خارج در حرکت مستقیم یکسان
40ـ جهت کم کردن خلاصی غربیلک فرمان باید ......
الف) به واشر جلوی غلاف فرمان اضافه گردد.
ب) از واشر زیر درب جعبه فرمان کم شود.
ج) به واشر زیر درب جعبه فرمان اضافه شود.
د) از واشر جلوی غلاف فرمان کاسته شود.
41ـ علت گیج بودن فرمان چیست ؟
الف) لقی سیبکها و جعبه فرمان
ب) زیادی فشار باد لاستیک
ج) تنظیم زوایای چرخ
د) خرابی فنر ماشین
42ـ فنر پیچشی میله ای را معمولا در کدام قسمت از خودرو به کار می برند ؟
الف) دیفرانسیل
ب) تعلیق چرخها
ج) فرمان
د) قفل گاردان
43ـ کدامیک از فنرهای زیر به هنگام قرار گرفتن زیر بار از خود خمیدگی نشان می دهند؟
الف) فنر تخت
ب) فنر لاستیکی
ج) فنر مارپیچ یا استوانه
د) تورشن بارفصل هفتم : مجموعه سؤالات جلوبندی و جعبهفرمان(معمولی و هیدرولیک) 177
44ـ مقصود از زاویه مشترک چرخ و محور گردش آن چیست ؟
الف) زاویه کستر و کمبر مثبت
ب) زاویه کمبر و تواین
ج) زاویه کمبر و زاویه محور گردش
د) زاویه کمبر و تواوت در گردش چرخ 178مجموعه سؤالات اتومکانیک درجهی یک
پاسخ تستی سؤالات فصل هفتم
مجموعه سؤالات جلوبندی و جعبهفرمان (معمولی و هیدرولیک)
د ج ب الف ردیف د ج ب الف ردیف
1 25
2 26
3 27
4 28
5 29
6 30
7 31
8 32
9 33
10 34
11 35
12 36
13 37
14 38
15 39
16 40
17 41
18 42
19 43
20 44
21 45
22 46
23 47
24 48فصل هفتم : مجموعه سؤالات جلوبندی و جعبهفرمان(معمولی و هیدرولیک) 179
پاسخ تشریحی فصل هفتم (برای سؤالات نامفهوم)
مجموعه سؤالات جلوبندی و جعبهفرمان (معمولی و هیدرولیک)
1ـ قفل فرمان (قرقری) با چرخش مارپیچ فرمان حرکت دورانی مارپیچ را بله حرکلت رفلت و برگشلتی
تبدیل میکند یعنی با چرخش مارپیچ ، قرقری حرکت طولی انجام می دهد .
2ـ هر عاملی که باعث شود بلین اجلزای درگیلر مجموعلهی فرملان ماننلد میلل فرملان ، سلیبکها و
جلوبندی و مارپیچ فرمان و ساچمهها لقی ایجاد شود باعث گیج شلدن فرملان میشلود. پلس خلاصلی
مجموعهی فرمان ل خرابی جلوبندی و صدمه دیدن اکسل جلو که روی زوایای فرمان اثر دارد باعث گیج
شدن فرمان میشود .
3ـ در صورتی که ایراد از بالانس نبودن چرخها یا لقی سیبکها باشد در دور معینی فرمان میزنلد و از
آن دور که رد شدیم دوباره درست میشود.
4ـ در صورتی که فشار روغن فرمان هیدرولیک تحت هر شرایطی کم شود مثلاج تسمه هیدرولیک پلاره
شود چون روغن به جعبهفرمان و سوپاپ چند راهه نمیرود پس نیروی روغلن از روی فرملان برداشلته
شده و فرمان سفت میشود.
5ـ سیستم هیدرولیک از طریق سوراخهایی که بر روی سوپاپ مقسم و مارپیچ فرمان وجود دارد روغن
را به طرفین یک پیستون هدایت میکند و باعث میشود که این نیرو به کمک ما بیاید تلا قلدرت بلرای
چرخاندن فرمان کم شود این سوراخها در ابتدا بر هم منطبلق نیسلتند و بایلد حلدود  10درجله فلکله
فرمان بچرخد تا (با توجه به جهت چرخش) روبهروی هم قرار گرفته و روغن را به یک سلمت پیسلتون
ارسال کنند.
6ـ سوپاپ تنظیم فشار بر سر راه روغن ارسالی از پمپ قرار میگیرد و در زملانی کله دور موتلور بلالا و
فشار روغن افزایش مییابد مقداری از فشار روغن را گرفته و به حد نرمال می رساند اگر نتواند این کلار
را انجام دهد و فشار بالا برود فرمان نرم میشود . 180مجموعه سؤالات اتومکانیک درجهی یک
7ـ زاویهی تواین یعنی سرجمعی و نزدیک بودن جلوی چرخها به یکدیگر (از دید جلوی خلودرو ) کله
در این حالت چون حرکت به صورت همگرا و به سمت داخل میباشد فرمان خیلی سفت می شود.
8ـ در زاویهی تواین چون حرکت چرخها به سمت هم میباشد پلس تعلادل خلودرو را حفلد کلرده و
فرمان را همواره به سمت برگشتن به مسیر مستقیم هدایت میکند پس تعادل خودرو را در سطح جاده
حفد میکند.
9ـ لاستیک زمانی که به مانع ریز جاده برخلورد میکنلد بلا توجله بله جلنس لاسلتیکی و ارتجلاعی و
همچنین خاصیت فشرده شدن و باز شدن هوای داخل آن میتواند این موانع را در خود از بلین بلرده و
مانع انتقال آنها به شاسی گردد. حال اگر با زیاد باد زدن تایر این خاصیت (فشرده شدن هلوای داخلل
لاستیک) را از بین ببریم دیگر نمیتواند ارتعاش جاده را بگیرد و در اصطلاح لاستیک میکوبد .
14ـ در صورت وجود تواین بیش از حد ، چون چرخها به سمت داخل هستند و حرکت به سمت داخل
میباشد پس لبهی بیرونی آنها خورده میشود.
15ـ کمک فنر وظیفهی میرا کردن نوسانات فنر و کنترل میزان بازی فنر را برعهده دارد. فنر در هنگام
ضربه به چرخها ضربه را جذب و جمع میشود کمک فنر هم در هنگام باز شدن فنلر مقاوملت کلرده و
باعث آهسته تر باز شدن فنر میشود بنابراین ضربه جذب شده توسط فنر به این ترتیب دفع می گردد.
16ـ سپر ایمنی سپری است که بتواند ضربه را در خود جذب کرده و از بین ببرد و به اتاق انتقال ندهد.
17ـ زاویهی تواین باعث تعادل بالاتر ولی لاستیک سایی میشود و فرمان دادن را سخت میکند.
زاویهی تواوت باعث سایش چرخها از داخل میگردد.
زاویهی کمبر مثبت ()+ باعث گیج شدن فرمان و کشیده شدن خودرو به هر دو سمت جاده میشود.
زاویهی کمبر منفی (-) باعث لاستیک سایی از داخل می شود ولی تعادل خودرو را بالا می برد.
زاویهی کستر باعث بازگشت فرمان به حالت اول خود می شود.
18ـ زاویهی کمبر منفی باعث سایش لاستیک در لبهی داخلی میگردد.فصل هفتم : مجموعه سؤالات جلوبندی و جعبهفرمان(معمولی و هیدرولیک) 181
20ـ فنر و کمک فنر عکس هم عمل میکنند فنر در حالت جمع شدن سخت جملع میشلود و کملک
فنر در حالت باز شدن سخت باز میشود.
21ـ جهت کم کردن خلاصی غربیلک فرمان باید از واشر زیر درب جعبهی فرمان کاسته شلود و جهلت
کم کردن خلاصی طولی فرمان باید از زیر واشر غلاف فرمان کاسته شود.
22ـ پمپ هیدرولیک فرمان قدرت چرخش خود را از میل لنگ می گیرد و زمانی که دور موتور بالا می
رود ، دور پمپ هیدرولیک هم بالا می رود و در نتیجه باعث روان شدن گلردش فرملان در سلرعت بلالا
می شود که بسیار خطرناک است . برای کاهش فشار روغن پملپ هیلدرولیک در دورهلای بلالا از یلک
سوپاپ کنترل فشار استفاده می شود . این سوپاپ فشار را همواره ثابت نگه می دارد .
24ـ در زاویهی تواین فاصلهی جلوی چرخها از هم نسبت به فاصلهی عقب چرخها کمتر است.
26ـ موارد ذکر شده در ذیل می توانند عامل کشیده شدن خودرو به یک سمت باشند :
ترمز یک چرخ درگیر است و دیر آزاد میشود - ترمز چرخ مخالف عمل نمی کند - باد یکی از چرخهلا
کم شده و محیط چرخ نسبت به چرخ مخالف کمتر شده - زوایای چرخ به هم خورده است
28ـ در صورتی که زاویهی کمبریکی از چرخها مثبت باشد و چرخ دیگر درست باشد خودرو به سلمت
چرخی که کمبر مثبت دارد کشیده میشود.
31ـ در عقب خودروها چون محور عقب و چرخها قرار میگیرند پس باید شاسی در عقب کمی انحنلای
رو به بالا داشته باشد.
34ـ به هنگام دور زدن خودرو در سر پیچها ، چرخ سمت خارج پیچ بخاطر تاثیر نیروی گریلز از مرکلز
به سمت زمین فرو می رود و چرخ سمت داخل پیچ از روی زمین بلند می شلود در ایلن صلورت عملل
فرمان دادن و هدایت خودرو مشکل و نامطمئن و تعادل و پایداری خودرو با اشکال روبرو می شلود للذا
جهت جلوگیری از تاثیر نیروهای عرضی به خودرو ، در هنگام پیچیدن میل موج گیر چرخ سمت خارج
پیچ را به سمت بالا و چرخ داخل پیچ را به طرف زمین حول می دهد تا ماشین به صلورت متعلادل بله
حرکت خود ادامه دهد . عمل موج گیر در واقع تعدیل فشار بر روی هر دو چرخ در سر پیچها است . 182مجموعه سؤالات اتومکانیک درجهی یک
36ـ اگر فرمان در حالت مسیر مستقیم باشد جریان روغن ورودی پس از عبور از مسیرهای روغلن بله
خروجی باز میگردد یعنی روغنی که از پمپ خارج شده دوباره به پمپ باز میگردد و هلیچ روغنلی بلا
فشار به پیستونها وارد نمیگردد.
37ـ با سفت کردن پیچ و تنظیم آن میتوان چرخ را کمی از بالا به سمت داخل (کمبر منفلی) و یلا از
بالا به سمت بیرون (کمبر مثبت) کشید.
38ـ سنسور فشار روغن هیدرولیک بر روی لوله رفت پمپ هیدرولیک بسته می شود و میزان چرخش
فرمان را به کمک فشار روغن می سنجد و به  ECUگزارش می دهد. در صورتیکه فلکه فرملان تلا آخلر
بگردد  ECUباید دور موتور را بالا ببرد تا خودرو خاموش نشود.
39ـ چرخ داخلی همیشه در فرمانهای غیراکرومان دارای گردش بیشتری است.
40ـ اگر از واشر زیر درب جعبه فرمان کم کنیم لقی کمتر میشود و در نتیجه خلاصی غربیلک فرملان
کاهش مییابد.
41ـ در اثر لقی سیبکها و جعبه فرمان مقداری خلاصی در فرمان و چرخها ایجاد ملی شلود کله باعلث
تغییر جهت آزادانه چرخها متناسب با خلاصی موجود می گردد . به همین دلیل کنترل فرمان از دسلت
راننده تا حدودی خارج می گردد .
43ـ فنر تخت که معمولا در تعلیق عقب استفاده می شود ، در هنگام قلرار گلرفتن در زیلر بلار کملی
تغییر انحنا و تغییر طول می دهد به دلیل همین تغییر طول می باشد که در یلک طلرف ایلن فنرهلا از
اتصال گوشواره ای استفاده می شود .

تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی درجه chamranzntvtoirتعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی درجه   تعمیر کار برق خودرو درجه  · راهنمای  دوره آموزشی · سایت تخصصی مکانیک · نقشه کش صنعتی درجه  · راهنمای دوره آموزشی1  · نقشه کش و طراح صنعتی با catia · راهنمای دوره آموزشی1 · کارگاه برق صنعتی ·  برقکار صنعتی درجه  · راهنمای دوره آموزشی13 · مونتاژکار و نصاب تابلوهای برق
نمونه سوال آزمون حرفه تعمیر کار اتومبیل های سواری بنزینی درجه alihvacsellfileirprod-19616-یک سری سوال آزمون ادواری سازمان فنی و حرفه ای از رشته مکانیک خودرو با مشخصات  زیر : حرفه:تعمیر کار اتو مبیل های سواری بنزینی درجه  کد استاندارد: 3  3 43- 8 تعداد سوالات: 40 تاریخ آزمون: 16  آبان  1393 اشتراک بگذارید: پرداخت  اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید


کتاب تعمیرکار اتومبیلهای سواری بنزینی درجه یک (براساس https:wwwgisoomcomکتاب تعمیرکار اتومبیلهای سواری بنزینی درجه یک (براساس استاندارد بینالمللی  مهارت و فناوری 433114-8)اثر داریوش فریدونیبرزآباد بوده و چاپ 1 آن در سال 1395  توسط انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده استموضوعات کتاب  شامل آزمایشها، رانندگی، تعمیر و نگهداری، اتومبیلها - نگهداری و تعمیر، اتومبیلها
کتاب تعمیر اتومبیلهای سواری درجه : استاندارد جدید با ویرایش جدید https:wwwgisoomcomکتاب تعمیر اتومبیلهای سواری درجه : استاندارد جدید با ویرایش جدیداثر محمدرضا  براری بوده و چاپ 8 آن در سال 1394 توسط انتشارات صفار، اشراقی منتشر شده است موضوعات کتاب شامل آزمایشها، رانندگی، تعمیر و نگهداری، اتومبیل، مکانیک - آزمونها و  تمرینها، اتومبیلها - نگهداری و تعمیر، تکنولوژی، دیگر شاخههای مهندسی، شاخههای  دیگر


  • sdkfkfff sdkfkfff

نظرات  (۱)

  • خانه چراغ اسپرت ایران
  • ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی